dinsdag 24 maart 2015

Ooievaar

Al die verhaaltjes  vanwaar de kindjes vandaan komen begin ik nu toch wel in twijfel te trekken. Mijn ma vertelde me, toen ik oud genoeg was natuurlijk,  denk zo 18 jaar - dat zal het geweest zijn - dat ik in het stedelijk moederhuis van Roeselare geboren ben. Mijn vader zaliger beweerde altijd  dat ik al lachend gemaakt werd. Awel ik geloof het niet meer. Uit de bloemkolen kom ik zeker niet, want ik was wel een stuk boven  de dertig toen ik die begon lekker te vinden, dus.
Ik ben met de ooievaar gebracht, daar ben ik nu vrij zeker van. Ik draag ook afdoende bewijzen in mijn nek. Nu pas, na meer dan 57 jaar ontdekte ik de ooievaarsbeet achteraan ter hoogte van mijn haarlijn. Ze had zich steeds verscholen achter een flinke haardos, maar nu is ze duidelijk zichbaar. Gelukkig heeft deze mooie witte vogel mij niet laten vallen, moet een krachtig beestje geweest zijn. Wie weet waar was ik dan geland?

Ah ja, Thiebeke is vanavond hier geland voor anderhalf uur, ik heb ervan genoten.

Dat was vandaag ne keer een verhaaltje over de bloemetjes en de bijtjes en heb ik jullie verwachtingen ingelost. Het is niet altijd makkelijk om elke dag iets neer te pennen hoor!
Tot morgen, vele groetjes, Marleen

4 opmerkingen:

  1. Dan heeft ons Thiebeke dat gemeen met zijn oma. Hij heeft ook een ooievaarsbeet achteraan boven zijn nekje... Dikke knuffel en bedankt om Thiebeke te gaan ophalen! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe ?? En ik dacht dat hij ook al lachen gemaakt werd? Ook van de ooievaar? Nochthans, hij lacht ook graag.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry Marleen dat ons afspraak voor vandaag in het "water" is gevallen! Maar het "water" is dan ook letterlijk gebroken. Sinds gisteren zijn wij dus grootouder geworden. Yi heeft altijd gehoopt, maar nooit nog gedacht dat het er van zou komen. Ons klein-spruit is geboren op 24/03/2015 en luistert al naar de naam MARION! Jou verhaaltje over de bloemetjes en de bijtjes van vandaag is dus wel erg toepasselijk hé..haha! Saluukes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel mooie naam Marion. Ook met de ooievaar gebracht? Niet erg van die afspraak. Jullie worden ook niet elke week oma en opa hé. Geniet ervan en nog ne dikke proficiat zulle! Wanneer zien we een fotootje?

      Verwijderen