donderdag 27 augustus 2015

Eerste na-controle

Goedenavond, mag ik nog efkens storen? Jullie spannende tv-avond onderbreken? Ik beloof, ik hou het kort.

Gisterenmorgen moest ik voor de eerste maal terug onder de scanner na de laatste chemotherapie.  Toch weer bang afwachten. Op de scan waren geen tumoren meer te bespeuren, wat fantastisch nieuws was. Er was enkel op de plaats waar die grote tumor zat een soort cyste van zo'n 10 cm waar te nemen opgevuld met vocht. Dit is mogelijks een soort wondvocht van na de operatie. Eerst was er nog enige twijfel over de aard ervan, maar enkele minuten later kwamen de resultaten van de bloedafname ook binnen met het verlossende nieuws dat de tumormarkers maar op 7, 7 stonden. Oef, wat een geruststelling!

Toevallig moest dr Watty gisteren nog langs in Antwerpen bij prof Tjalma en heeft ze mijn dossier aan hem voorgelegd. Zijn voorlopig verdict luidt: Verder opvolgen! Bij de volgende afspraak op 14 oktober wordt een echo genomen. Indien gegroeid moet er aangeprikt worden onder Ct-scan. Hoe dat in zijn werk zal gaan ???
Hoe dan ook, ik voel wel iets, maar ik heb er momenteel geen last van.

Sorry collega's, ik kreeg nog minstens huisarrest tot eind oktober. Dat zou dan toch moeten lukken zeker? Jullie krijgen dan een collega terug die alweer een jaartje ouder en vooral wijzer is. Hm, hm!

Voila, tot hier de laatste update.
Dinsdag zullen er weer hier en daar traantjes vloeien zeker? Kyara, Lobke, Louis en tanti Valerie moeten terug naar school, Emile en Thiebe terug nr de crèche,  Evelien en Henk terug aan 't werk ... en Claude die is het al terug gewoon, alhoewel die is maandag jarig en misschien zal hij nog het meeste moeten wennen. Weer een jaartje ouder, maar neen hoor, ik verklap niks. Enkel ... nog 2 jaar vóór de nieuwe voordeur.
En opa en oma .... die mogen uitslapen!

Dikke knuffel en lieve groetjes,
Marleen


5 opmerkingen:

  1. Goed nieuws hé! Nog wel niet honderd procent, maar dat heb ik op school ook nooit gehaald!? En ik ben toch "groot" geworden... bij wijze van spreken dan. Hou je goed en maak je niet te veel zorgen. En laat de traantjes maar vloeien volgende week. Met wat gekrijs en geschreeuw er bij is dat goed voor de longen. Na een half uurtje (of vijf minuten) zijn die pagadders dat al lang vergeten en spelen ze er lustig op los. Alleen de oma's en de opa's pinken nog een late traan weg. Haha! Hou je sterk hé , een eerste schooldag is zo voorbij. Tot schrijfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Wilfried, ik zal geen traantjes laten hoor dinsdag. Ik ben al een grote meid, ook bij wijze van spreken dan. Ik verwacht nu ook geen 100 procent, maar toch 98 hoor. Ik ga ervoor. Ik weet wel niet wanneer ik mijn rapport krijg.
    Vele groetjes en tot nog ne keer! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch goed nieuws hé. En je voelt je ook al beter geloof ik.
    Wat dinsdag betreft , ze wennen er wel weer vlug aan. De vakantie is weer voorbij, ze kan niet blijven duren, maar wat jouw vakantie betreft, niet te vlug aan de slag hé en luisteren naar Mijnheer doktoor..
    Tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje per beetje komt mijn smaak van vroeger terug. Het wordt gevaarlijk voor mijn lijn. Mijn haartjes doen ook hun best hoor.
      A propos, het zijn allemaal mevrouwen doktoren, enkel wie me in Antwerpen geopereerd heeft was een man.
      Sorry dat ik hier zo laat antwoord, maar ik had je eigenlijk al via mail gehoord ook hé.
      Vele groetjes.

      Verwijderen
  4. Hey Marleen,
    Dat is toch goed nieuws en nu alert blijven. Rust maar goed uit en hopelijk tot binnenkort. Eind oktober zal er snel zijn.
    Hartelijk!

    BeantwoordenVerwijderen