woensdag 8 juli 2015

Teleurgesteld, ontgoocheld!

Mijn eerste behandeling hing aan een zijden draadje en ging op het laatste nippertje dan toch door na een griepje overwonnen te hebben. Hebben ze het met nu niet gelapt bij mijn laatste chemo? Met volle moed en in blijde verwachting plaats genomen deze morgen naast Marleen (ex-collega,  waarvan eerder sprake). Infuus geplaatst, bloed afgenomen en dan de resultaten afwachten. Rond 10.20 uur komt de oncologe binnen, ik verwacht van haar de volgende woorden : 'We gaan eraan beginnen ...'. Lap, neen de bloedplaatjes staan veel te laag en het wordt met een week uitgesteld.  Juist op dit moment belt Luc om te weten of ze al gestart zijn, dan kunnen we al een beetje het einde van de opname incalculeren.  'Kom me maar terug ophalen' was het enige antwoord dat ik kon geven. Ontgoocheld, het blèten dichter dan het lachen.
De volledige planning voor de volgende weken is door elkaar gehaald ... de opvang van de kindjes, het verjaardagsfeestje van Emile dat een week verplaatst werd en nu toch op het slechte moment komt.
Ik had deze morgen nog zitten rekenen wanneer ik terug over een toonbaar kopke haar zou beschikken, ook een week verder dus.
Moest me dit nu juist overkomen, nu het einde in zicht was, dit komt harder aan dan in het begin van de behandeling,  geloof me.

Gelukkig was Roos juist aanwezig om te starten met een gelaatsbehandeling en kreeg ik die nog van haar als troost.
Duizendmaal dank aan de mensen die hun vrije tijd spenderen als vrijwilliger!

Soit, niks aan te doen, we zullen proberen er het beste van te maken en hopen dat het volgende week wel doorgaat.

Snik, snik, vele groetjes,
Marleen

8 opmerkingen:

  1. dju toch,ge moogt niet vloepen,de kinders zeiden dat vroeger.ik dacht ook dat ge er van af waart.nu hopen op volgende week he!ge zijt er nu bijna,het zal wel lukken .hou moed marleen,ge hebt al zoveel meegemaakt.tis nu zo en ge kunt er niks aan doen.volgende week:LUKKEN GAAT HET!gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja t is nu zo, niemand kan er iets aan doen hé. Mijn hoop is op volgende week gericht.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, de laatste etappe van je lange reis uitgesteld... en dan denken "ho, het komt nu ook op geen week hé"! Toch wel, die laatste week is er te veel aan voor jou. Alle hoop op vandaag gericht en dan bang, een domper op de vreugde. Maar we kennen jou! Tranen laat je niet zien, al voelen wij ze wel. Daarom Marleen, ne keer goed blèten mag hoor. Niet te veel opkroppen want dat is niet goed voor je bloedplaatjes die nu vlug moeten herstellen.
    Een goeie warme dikke knuffel van Luc zal voor het ogenblik wel het beste zijn wat je kan overkomen. Wij proberen ons steentje bij te dragen om je er door te sleuren, maar weet dat de beste kracht uit jezelf komt!. Je wil en je zal je doel bereiken, de EINDMEET! Hou je goed en heel veel sterkte voor die laatste loodjes. Mijn gedachtegang wordt verdorie zowaar loodzwaar (van die loodjes) en ik vind niet de juiste vrolijke noot om te eindigen... dus, gewoon slaap wel en hou er de moed maar in. Dikke knuffel van mij... al kan hij niet aan die van de Luc njè! Dan toch maar een klein kusje...haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, Wilfried ik heb geblèt hoor. Maar alles wat gepland was met de kindjes komt in het gedrang, nu het herstel een week later komt. En iedereen zegt dan, ge ziet er zo goed uit, maar mijne binnenkant zie je niet hé. Velen gaan er al vanuit dat ik me tiptop voel en geen vuiltje aan de lucht.
      Kop op, we komen er wel hoor!
      Flinke kus van mij, ook aan Yi.
      Ps. De orchidee ziet er nog steeds prima uit, nog geen blaadje verloren.

      Verwijderen
  4. Luc en Christine9 juli 2015 om 11:19

    Oei ,oei, ja je mag gerust je verdriet tonen en eens goed uitwenen, maar dan richten we alles op volgende week, en de kindjes... dat komt wat later en het zal dubbel zo leuk zijn.
    In de Tour is het ook soms met vallen, maar je staat weer recht en koerst weer verder. Hup verder doen hé, zo kennen we je!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we doen verder hé, allez dat hopen we toch. De data voor opvang stonden vast, hopelijk zal ik niet te ziek zijn. We slaan er ons wel door hoor!
      Merci voor het vertrouwen en de steun. Xxx

      Verwijderen
  5. oei jammer dat het niet kon doorgaan maar je mag nu de moed niet meer verliezen he! hopelijk valt alles mee volgende week en ben je niet te ziek dan zal het messchien nog wel lukken met de kindjes en de hulp van broerke! kzal maar weer een grote kaars aansteken en een dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou je kaars vlgd woensdag maar goed in t oog. Iemand had er een laten branden en die ging telkens terug uit woensdag, ge ziet wel hé. Hopelijk kan het doorgaan en ben ik niet te ziek. T zal ook wel passeren. Lucske zal moeten optreden anders hé. Lieve groetjes!

      Verwijderen