dinsdag 2 juni 2015

Oostakker-Lourdes

Belofte maakt schuld. Dus deze voormiddag reden we richting Lourdes. Lourdes-Oostakker natuurlijk, al was het in 't zuiden van La Douce France misschien wat warmer geweest.
We hebben er nog een dank-kaarsje laten branden. Dank om het goede verloop tot nu toe van mijn ziekte, dank om de vele steun die ik van vrienden en familie mocht en mag ontvangen.
Al zijn de mailtjes en smsjes wat afgenomen,  ik voel me er zeker niet alleen voor staan hoor. Ik ontvang nog geregeld bezoek, krijg bijna dagelijks wel een berichtje van iemand. Vandaag bezorgde de postbode me nog 2 kaartjes en toevallig of niet, er was er eentje bij vanuit Lourdes/Frankrijk. Dikke merci aan de collega's van de dienst verificatie.

Morgen vieren we onze 38ste huwelijksverjaardag. Allez vieren ... we gaan Louistje ophalen op school. Opa mag dan met het groene-vinger-manneke 'onkruid wegdoen'. Een van zijn geliefde buitenactiviteiten, toch van Louis. Oma zal wat rusten en meegenieten vanop afstand en erop toezien dat alles naar behoren gedaan is. Ook haar favoriete bezigheid!

Ziezo, dat waren de laatste weetjes. Salukes en tot een dezer dagen! XXX


10 opmerkingen:

  1. Er gaat geen dag voorbij dat we niet aan je denken😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik wel zulle, jullie kunnen waarschijnlijk niet wennen aan de stilte! Haha. Ik heb vannacht van de collega's gedroomd. Ik was terug, maar de meeste dromen zijn bedrog toch. Grtjes daar.

      Verwijderen
  2. Ja, Lourdes-Oostakker, dat is lang geleden van mij. Heb je ook de kerk eens kunnen bezoeken van het oude klooster. Een juweeltje met prachtig houtsnijwerk! De kleine grot is ook niet mis hé. Stilte alom!
    Voor de tuin heb je weeral geluk met de twee mannen met groene vingers. Een goede opzichter is misschien wel best als je ook nog bloemen wilt overhebben. Kijk dus maar heel goed uit je doppen.
    En dan nog die 38 jaar!? Ik weet niet wie ik het meest moet feliciteren... Luc voor zijn uithoudingsvermogen of gewoon beide voor de 38 jaar samen. Ok, alle gekheid op 'n stokje, gewoon een DIKKE PROFICIAT aan het JONGE paar! Geniet van jullie dag met een glaasje bubbels en hopelijk is de zon dan wel van de partij. En euh..., ja we denken nog heel veel aan jou, maar ook aan Luckske! Lieve groetjes en drie kusjes voor jullie verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, t is toch altijd t zelfde hé over dat uithoudingsvermogen! Nu en dan wat water bij de wijn doen en zorgen dat er nog wijn overblijft, dat is de kunst. Belangrijk is te beseffen dat het gras altijd groener is aan de andere kant, maar het moet ook afgereden worden hé.
      Het klooster hebben wij niet bezocht, wel de basiliek.
      Fijn om te weten dat er nog zoveel mensen aan ons denken, wij aan jullie ook hoor. Lieve knuffel!

      Verwijderen
  3. Moh, wist in geen honderd jaar dat we in onze kontreien ook een Lourdes hadden. Tja, je bent een ongelovige Thomasette (wat is het vrouwelijk van Thomas eigenlijk?) of niet hé.

    Dikke proficiat met de huwelijksverjaardag. En dat er nog heel veel mogen volgen.

    Is dat wat tegenwoordig, met die 'groene' klein mannen? Die van mij leert momenteel over insecten. Gevolg is dat van alles wat kruipt en vliegt een grondige studie moet gemaakt worden. Geen probleem voor mij ... totdat ie met een dikke spin afkomt. Brrr...

    Doe het goed in de volgende sessie. Het einde is in zicht en vanaf dan zal alles alleen maar beter gaan.

    Dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor de wensen K.
      Ik denk niet dat Louis rap met iets kruipend zal afkomen. Luc had een slak op het terras gezet om eens te kijken hoe ze uit haar huisje kroop en vroeg aan onze held om hem terug in het groen te plaatsen. 'Neen opa, gooi jij hem maar bij de buren' zei hij! Hij is ook absoluut geen fan van alles op 4 poten.
      Nog een 5-tal weken en ik kan beginnen recuperen. Ik zie ernaar uit, geloof je.
      Alles ok met jou?
      Dikke knuffel!

      Verwijderen
    2. Ah, iets nieuws... een slak op vier poten...? Haha, heb ik nog nooit gezien!

      Verwijderen
    3. Bah neen hé, hij is gewoon gene liefhebber van alles wat enigszins dierlijke neigingen heeft. Alhoewel een slak hier ook weer twijfel kan zaaien. Niet moeilijk doen hé Wilfried, de warmte moet nog komen.
      Niet vergeten te smeren hé. Geniet van t zonneke!

      Verwijderen
    4. alè ,Marleen maar 5 weken meer.courage ge zijt er dan van af.de vakantie komt er dan aan.ik kan het geloven dat ge er naar uitziet.de tijd kan niet vlug genoeg gaan he!het mooie weer komt eraan.,ge kunt dan in de schaduw genieten van het weer .De lampolie en theelichtjes hebben hun deel gedaan.het gaat jullie verder goed,we zien jullie wel eens.gr.ook aan de familie.

      Verwijderen
    5. Hey Marleen, idd binnen 5 weken vf vandaag zijn zelfs de slechtste dagen al terug voorbij en kan het alleen maar beter gaan. Nu al 3 dagen last van een darminfectie. Ik kijk uit naar het moment dat ik me terug de 'ouwe' voel, maar dat kan nog een tijdje duren. Grtjs en tot ziens.

      Verwijderen