donderdag 12 maart 2015

Gisteren

Hoi, ik voel me goed vandaag, in elk geval beter dan de vorige keer toen ik nog in de nasleep van die griep zat. Heb wat kleine karweitjes gedaan zoals was en die natuurlijk ook buiten opgehangen. Zo'n mooi weer! Een restje uit de wasmand nog gestreken zodat er terug plaats was voor de volgende. Het minder zin in eten steekt ook terug zijn kop op, maar ook in veel mindere mate dan de vorige keer. Ondertussen weet ik welke dingen ik beter niet en welke wel klaarmaak. Een vb. Koude groenten smaken beter dan warme, en blijkbaar is het typisch dat warme voedingsmiddelen meestal wat minder in de smaak vallen.
Nu nog efkens een terugblik op gisteren ...
Ingeschreven aan de balie ... oei, zegt de onthaalbediende, ze verwachten je wel, maar ik vind geen kamernummer terug. Telefoontje gepleegd en het bleek kamer 1 en niet op de gang, oef. Ik loop voorbij kamer 1 om me daar ook te rapporteren op de verpleegpost en merk ondertussen op dat beide bedden reeds bezet of beter belegd waren. Toch werd het deze kamer en is dit  blijkbaar evident dat een 2 persoonskamer door 3 of 4 personen bemand of bevrouwd wordt. Er staat nog een comfortabele relaxzetel, dus deze in beslag genomen. Vorige keren: kijkoperatie, port-a-cath, 1ste chemo kreeg ik telkens een 1-persoonssuite toegewezen. Maar ja, als je de krant van gisteren er op nagelezen hebt, ben je niet verwonderd. 107 Vlamingen per dag krijgen zo'n kaakslag. Er is wel meer hoop op genezing,  dit ga ik er toch vlug bij vermelden. Hun infrastructuur zal niet meer aangepast zijn zeker?
Mo, wie we daar hebben, Marleen! Marleen, mijn ex-collega van mijn kort intermezzo bij de advokaat (1989) was één van mijn kamergenotes. Zij is daar jammer genoeg al nen habitué. De andere dame, daar aanwezig sloeg ook wel graag een praatje. Zo zaten we vlug in de koetenanties. Gauw bleek dat het gezelschap van Luc, om mijn eenzaamheid te verdrijven, overbodig was.
Ge ziet de wereld is klein hé en wij nog kleiner.
Morgen wordt het een mooie dag, als mij toestand het toelaat ga ik toch een wandeling maken hoor!
Groetjes!

7 opmerkingen:

  1. Wilfried en Rita12 maart 2015 om 18:01

    Ben blij dat het beter is dan de vorige keer.En profiteer maar van het goeie weer alle vitamientjes zijn welkom.
    Jorben ook terug thuis alles goed achter de rug.
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allee dat ziet er goed uit! ik was al benieuwd hoe alles afgelopen was geniet maar morgen van het mooie weer je verdiend het!! dikke duim!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah ja hé Carine, jouw kaars heeft haar werk gedaan. Ze heeft gebrand tot en met gisteren. Toen we thuis kwamen was ze uitgebrand. Juist gepast hé.
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Halo, ben blij dat je het goed maakt, en profiteer van de vitamientjes maar!
    zondag zal het al weer kouder zijn!
    Groetjes en tot nog eens,
    MC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben wel moe nu, maar dat is niet erg, straks al naar bedje en morgen terug fit!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stephanie, Danny & kids13 maart 2015 om 14:23

    Hallo Marleen,
    Bedankt om te informeren naar Jorben, hij is goed thuisgekomen en nu aan het genieten van een paar dagen (verplicht) brossen. Gelukkig missen ze niet te veel in de kleuterklas. Hopelijk heb je genoten van het zonnetje vandaag, extra vitamientjes zullen deugd doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeker een wandelingske maken ,zondag geven ze kouder weer.hopelijk gaat het wat beter met luc.ge zijt er nu voor mekaar he!mekaar verwennen.al was het gewoon met een kopje thee of koffie met een pralieneke!mmm.gr.

    BeantwoordenVerwijderen