zaterdag 7 maart 2015

Waar is de zon, waar is de lente?

Ze hadden het beloofd .... zon, lente en al dat moois? Speciaal gisteren inderhaast naar zee gereden. De proloog van de 3daagse van ?? passeerde voor de deur en vanaf 10 uur was er geen doorkomen meer aan. Alle straten in de omgeving zouden afgesloten worden. Bijna ter plaatse, zo rond Gistel kwam de zon al door het wolkendek piepen. Dat zag er al veelbelovend uit. Ter plaatse aangekomen was ze plots weer verdwenen. Het leek of Lora ook niet door de wegversperring raakte.
Brrr, 12 graden op 't appartement ... chauffage vollen bak en ondertussen de tram richting Nieuwpoort genomen.  Ah ja, een wandeling in de buitenlucht zou me deugd doen en de zon deed zo haar best, maar slaagde er maar niet in door te breken.
Een heel stuk verder in de namiddag, zo tegen het einde van de koers, was het haar toch gelukt. Ben ervan overtuigd dat ze door plaatselijke veiligheidsdiensten op afstand werd gehouden tot de groene vlag gepasseerd was.
Allez, vlug nog eens een schepje gezonde lucht naar binnen snuiven. Een wandeling, een praatje onderweg met goeie kennissen die we niet meer gezien hadden van voor het accident van Luc.... en, hoe is't?  Ja, niet goed eigenlijk .... bla, bla, bla
Ondertussen was het al flink aan het afkoelen en was ik blij dat ik weer naar binnen kon.
Gans de avond en nacht moeten hoesten (sorry Luc), waarschijnlijk ook wat koorts, want ik voelde me absoluut niet lekker.
Vandaag ook nog niet veel zon gezien, nu en dan eens een straaltje, maar absoluut nog niet warm. De meeste zon kwam er weer door met de avond. Doe ik er nu beter aan om binnen te blijven, of ga ik toch naar buiten, met het risico de ganse avond zoals een verstokte kettingroker te hoesten en te hoesten en te .....
Ik heb voor veilig gekozen en de goed ingeduffelde wandelaars gadegeslagen van achter het raam. Foei, wie heeft daar die dubbelzinnige gedachtengang? Misschien wel een van mijn collega's?  Wie? Die zal het wel weten.
A propos, mijn haardos is flink uitgedund, maar zal het weekend wel doorstaan. Geen enkele buitenstaander die er iets van merkt hoor. Ik heb er nog altijd voldoende.
Morgen zullen we dan nog eventjes genieten en extra vitamientjes proberen op te doen, want woensdag start ik aan mijn 2de traject.
Vele zonnige groetjes, Marleen

5 opmerkingen:

  1. Halo Marleen,
    ja gisteren ook meegemaakt dat er aan zee niet veel zon was toen ik er aan kwam! Na 16.00 uur weer beter!
    Jij zag gisteren de renners, ik vandaag, We zijn juist terug van de aankomst in Harelbeke!! Ene van Quickstep heeft gewonnen,! heb eigenlijk niet veel van de koers gezien!! bleef wat in de tent bij alle lekkere hapjes en drankjes!!!
    Zo geniet verder nog van je weekend, en doe alle vitamientjes maar op morgen, om er weer tegen aan te kunnen vanaf woensdag.Groetjes en een knuffel,xx
    MC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geniet er maar van!! hier heeft de zon wel haar best gedaan ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie reacties, en morgen wordt het beter zeker? Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilfried en Rita8 maart 2015 om 10:12

    probeer nog maar een beetje vitamientjes op te doen zodat je er volgende week terug kan tegen opboksen.
    hier is er al volle zon grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook al vroeg de zon gekregen hoor. Ja, we moeten sterk staan hé. Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen