vrijdag 13 maart 2015

Liefde is ....

Waarschijnlijk is "liefde"  hier toch wel een beetje te hoog gegrepen. Maar ik voel me zo geliefd. Deze middag kreeg ik terug enkele deugddoende knuffels, een doos chocolaatjes en een heel lieve kaart uit onverwachte hoek. Soms denk ik, waaraan heb ik dat verdiend? Maar evenzo komt dezelfde vraag bij me op als ik denk aan die f****** kanker.
Ik val in herhaling,  maar het is dank zij deze lieve attenties dat ik de moed en kracht vind om hier elke dag enkele woordjes neer te pennen. "Familie" of "thuis" waren al lang van de kijkbuis (klinkt beter dan smart-tv) verdwenen, ware het niet dat ze dagelijks nog zoveel kijkers hebben, hé.
Momenteel geniet ik van een beetje rust met zicht op zee en wat mooie muziek op de radio. Zalig weertje, deze voormiddag reeds een wandeling van zo'n 5 km gemaakt hoor. Dat was voldoende voor vandaag. De moeheid steekt zijn kop op na al dat lekkers van woensdag.
Luc is in zijn eentje wat gaan fietsen, ik voel me een beetje schuldig. Normaal gezien, zou dit nu een gezellig fietstochtje worden met zijn tweetjes met het obligatoir terrasje erbij. Het loopt nu eenmaal anders. Ik overdrijf, want normaal gezien zat ik nu nog achter mijn bureau in een zogezegd saai kantoor, dat kantoor dat ik nu oh zo mis.
Na de jaarlijkse vergadering hier morgen keren we terug naar 't binnenland. Indien mogelijk plannen we nog efkens een bezoekje aan het nageslacht. Ik zou graag hun snoetjes zien na een weekje sneeuwvakantie in La douce France. Louis zal weer een spraakwaterval zijn .... oma, opa ... dit en dat en zo veel meer en ... wil je wat met me spelen? Schattig niet?
Daarvan genieten, dat moeten we doen! En dat doen we!

5 opmerkingen:

  1. Schattig? Zeker weten! Behalve die keren dat je ze achter het behang zou willen plakken. En toch ... zijn zij niet dé reden om door te zetten??

    Geniet met volle teugen.

    Fijn weekend
    Kx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker dadde.
    Ook een fijn weekend, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Halo,wel iets kouder vandaag!aan zee ook zeker?HEB met de fiets zo een 6 km er op!koude wind zeg.geniet nog van het weekend en van de kindjes.groetjes en een knuffel.
    MC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zijn ondertussen al terug thuis. Te koud, te moe, niet in mijn sas....
    Big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nu in de zetel en wat rusten?wat dat allemaal doet met een mens he!courage kunnen we geven,het komt goed marleen!en misschien van de foto,s genieten van eveline en haar mooi gezin.louis zal zeker vertellen.hij zal gekeken hebben naar al die sneeuw.nog een rustig weekend.gr.

    BeantwoordenVerwijderen