zondag 29 maart 2015

Zondagse mijmeringen

Gelukkige mensen zijn niet diegenen die het meest hebben,  maar diegenen die het meest 'dank je wel' kunnen zeggen.

Dank je wel Rita en Wilfried voor de gezellige zondag namiddag!
Tweemaal per jaar gaan we samen met vrienden lekker eten, maar vooral genieten van een leuke namiddag samen aan tafel. Wat begon met een pannenkoek of een wafel toen we onze verjaardagen vierden als kind, is ondertussen evenredig met ons volume uitgegroeid tot een uitgebreid menu in één of ander restaurantje.
Telkens wordt er gestart met een toast op de jarige en is het een cliché dat we er bij zeggen 'Hopelijk kunnen we dit nog vele jaren doen'. Dit jaar heb ik toch wat meer stilgestaan bij die woorden. Je spreekt ze uit en beseft maar half hoe belangrijk deze zijn, tot het harde realiteit wordt. Ik heb alvast besloten om vanaf nu deze namiddagen af te sluiten met 'Dank je wel dat we dit maar weer gehad hebben'.

Morgen start er voor jullie een nieuwe werkweek, voor mij is het woensdag opnieuw chemo-dag. Of het begin van mijn derde etappe van deze reis. Bijna halfweg. De grootste col komt halfweg, dat zal de operatie worden. Met al jullie duimen in de rug, zal ik daar wel over raken en ik weet na elke klim komt er een afdaling. Dan zal ik genieten van het landschap en jullie zwaaiende handjes langs de weg. Waar zijn die handjes?
To be continued ....
Marleen

10 opmerkingen:

  1. Wilfried en Rita30 maart 2015 om 10:07

    Je mag het gerust weten Marleen wij hebben ook stilgestaan bij onze toast ,
    maar we hebben ook genoten van de gezellige namiddag. En we gaan er vanuit dat we dit nog vele jaartjes zullen doen.
    Weet je Caroline is jaloers van de mooie orchidee maar ze krijgt hem lekker niet nogmaal hartelijk bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan dit zeker nog vele jaren doen. Geniet maar van de bloemen, geniet van al het moois rondom u. Grtjs

      Verwijderen
  2. twee zwaaiende handjes!! en een dikke duim voor woensdag! en een kaarsje laat ik hier bij mij thuis branden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stephanie Vandenbroucke, Danny en kids30 maart 2015 om 21:41

    Ma en pa zullen inderdaad ook wel genoten hebben, als ze op restaurant kunnen zijn ze er als de kippen bij. Wij duimen alvast mee vanuit Geluwe!! Veel succes voor woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker eten en een glaasje, dat is' t lang leven, zeg ik. Dank je wel voor je steun Stephanie en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marleen, je reis vordert goed hé! Nu en dan een terrasje, een goed gevuld buikje en je kan er weer tegen aan. Op naar de top (van de bergen), maar zachtjes aan bij de afdalingen hé. Laat je maar zachtjes glijden en geniet van ieder moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Wilfried. Hoe is't met Marion? Zijn ze het al wat gewoon? Oei juist pb van jou gekregen .....

      Verwijderen
    2. Met Marion gaat het prima. De ouders willen wel niet dat er foto's op internet komen. Ok, geen dus, maar ik breng ze mee op stick als we langs komen. We spreken af na je trip naar hotel "Chemo". Stel het verder goed op je reis!

      Verwijderen