maandag 16 maart 2015

Tevreden

Goe bezig vandaag, al zeg ik het zelf. Ik heb 3 kippen, 500 gr gehakt en 1 kg champignons omgetoverd tot een grote kom vol-au-vent, die zal dienstdoen op slechtere dagen. Normaal gezien maak ik die  altijd  op het moment zelf, maar ik heb onlangs mijn lesje geleerd. Na mijn 1ste chemo had ik daar zin in  (dacht ik toch) en wegens niet goed in mijn vel en toevallig in de Colruyt, bracht ik er eenmalig daar mee. Awel, niet te vreten, bah!
Ik heb ook nog wat papieren in orde gebracht,  want met 2 invaliden in huis moet men zijn kopke erbij houden.
Daarna heb ik nog mijn wasmand gehalveerd. De mand zelf niet natuurlijk. Ben content van mijn maandag.
Mijn geestelijke toestand heeft nu en dan nog een moment van zwakte. Ik hoor het jullie al zeggen, had zij dat vroeger ook niet? Jullie zullen het dan wel over andere zwaktes hebben denk ik. De steeds positieve ikke is bijna terug en maar goed ook.
Vandaag kwam mijn lieve buurvrouw Frieda nog eens langs en zei: "Ge ziet er goed uit en je haar is nog altijd mooi, amaai". Ik heb dan toch maar opgebiecht dat het mijn nepcoupe is. Ze was verrast.
Voila en nu op naar een zonnige en deugddoende dinsdag!
Groetjes, Marleen

4 opmerkingen:

  1. Amaai Marleen, inderdaad goe bezig! Daar kan ne mens toch echt content van zijn hé. Je gaat je daarvan beloven in slechtere dagen, peis ik, van je home made vol au vent. Ik vind dat ook niet te vreten als dat niet zelf gemaakt is. We zijn veel gewoon zeker? :-)
    Ik hoorde van de collega's dat je "nieuwe" coupe prachtig is. Er komen een paar zonnige dagen. Dat helpt ook om een beetje courage op te doen. Super hoor, dat jij je zo kan optrekken en positief blijven. Ik bewonder dat!
    Groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ne keer komen proeven, Carina? Dat is gewoon dankzij alle steun en mooie, lieve woorden dat ik dat kan hoor. Als het iets minder gaat, dan denk ik gewoon daaraan ... er zijn er zoveel die meeduimen, dus is er geen andere optie.
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag Marleen,

    hopelijk heb ik nu gevonden hoe dit blog werkt.
    ik heb dit doorgekregen van Rita, jouw vriendin die bij bakkerij Van Bruane werkt.
    ik moet jouw dagboek nog lezen, maar wauw, daar is moed voor nodig, proficiat.
    ik ben zaterdagnamiddag aan de deur geweest, maar je zat aan de zee hoorde ik.
    een andere keer beter hé.
    ik wens jou veel sterkte en moed.
    geniet van de buitenlucht als het efkes kan.
    je hoort nog van mij.
    hartelijke groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Betty, we waren inderdaad aan zee, maar waren al vroeg terug hoor. Zo rond 15 uur denk ik, kan ook iets later geweest zijn. Nieuwe poging, in elk geval zaterdag zijn we thuis. Grtjs Marleen

    BeantwoordenVerwijderen