woensdag 6 mei 2015

Berg

Onderstaande tekst vond ik onlangs op het net. Ik vond hem prachtig en nu perfect op mij van toepassing. Zo'n schrijftalent bezit is wel niet.

Berg:

"Je kan niet langs me heen,
want ik ben  heel gemeen"
"Je hebt geen kracht om mij te beklimmen,
je bent veel te zwak om me te bedwingen"

Boos door deze hindernis
weer op mijn weg gekomen
zei ik, deze keer laat ik me
echt niet verstoren.

En kijkend in het rond
of ik een werktuig vond,
zag ik een vreemdeling staan.
Hij keek me lachend aan.

"Lach mijn kind tegen de berg,
dan wordt hij klein als een dwerg.
Je kan dan zo je weg weer gaan
en de  berg zal er niet meer staan".

Nog vol angst maar met een lach
ben ik dapper doorgegaan
En waar die berg heeft gestaan,
is nu alleen een lange laan.


Prachtig niet?

Nog een goeienacht en sweet dreams!
Marleen

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Inderdaad goed van toepassing voor jou. Nog een lange weg te gaan op je reis, maar met het eindpunt in zicht is het toch al een heel stuk prettiger om te reizen. Doe het maar langzaam aan dus en geniet dubbel van de mooie reisindrukken. Goeie reis verder en we horen nog van je hoe je het verder stelt!
    En, hoe is het met je verzorger thuis? Iedere dag zijn memo met de uit te voeren taken? Toch goed hé dat jullie nu elkaar opnieuw kunnen zo goed verwennen. Dat kan alleen maar de moed nog een beetje opkrikken, en het herstel van je operatie bevorderen. Hou jullie goed hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijne verzorger, alles ok. Zo'n privé verpleger, das onbetaalbaar.
    Straks komen de collages met kaarsjes op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen