zaterdag 2 mei 2015

H Vormsel

Ik had het voorspeld,  het H Vormsel van Kyara zou aan mijn neus voorbijgaan. Om 17.00 uur deze namiddag is het te doen. Jammer, ik had sateliet-tv gevraagd, maar dat kon niet. Kortemark ligt op de overkant van de parking hier en 't was te ver, tant pis.
Dat meiske zal zonder mijn aanwezigheid ook wel gevormd worden zeker? Nu al dikke proficiat Kyara en ik denk aan je!
En nu nog wat verder uitweiden over de patiënt in kamer 323... Alles verloopt naar wens, ik heb bijna geen pijn en daarom beslisten ze de epidurale op 'proefstop' te zetten. Ze blijft nog efkens op haar plaats,  maar spuit niet meer dus. Ik krijg wel nog paracetamol en indien nodig contramal via infuus. Die pomp moet er wel af vóór maandag,  anders kan ik niet afzakken naar het huisfront. 't Zal wel lukken zulle!
20.00 uur: joepie, de pijnpomp is verwijderd en morgenvroeg de blaassonde. Kwestie van geen accidentjes te hebben vannacht.  Ge weet maar nooit met die oudjes.
Vanavond vroeg ik nog een andere buikband. Een maatje groter want jullie weten dat ik geen catwalk-maten heb. Ik moet die 6 weken dragen en die zit nu heel wat comfortabelder.
Het personeel is hier supervriendelijk! Over de vampieren zal ik niet verder uitweiden, want die lezen mee. Ge weet maar nooit ... om middernacht brrr!
Vanavond nog een andere verpleegster ontmoet, zo lief, ze komt gelijk uit een reclamespotje en zou je vanalles kunnen aansmeren.

Ziezo, ik heb niet te klagen hé, alles verloopt goed en er wordt uitstekend voor me gezorgd. Luc zal uit zijn sloffen moeten schieten om dat te evenaren eens 'at home'. Hij doet zij  best hoor.


Slaap zacht allemaal en ik hou het licht in elk geval aan!
Dikke knuffels, Marleen.


Hiernaast nog een fotoke van de communicant.








Oei, verkeerde foto! Misschien morgen?

6 opmerkingen:

  1. kben blij dat alles goed verloopt! en de kleine op de foto is een echt kapoentje als je hem zo ziet zitten!! echt een mooie foto!allee we vewachten u vlug weer dichter bij ons! dikke duim!! en ne knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ik kreeg nog een 2de foto, ge moest hem daar ne keer zien, Toppezot. 't Is ne lieve pietjestek!
      Dikke knuffel en de groetjes aan pa en ma vanuit 't Stad!

      Verwijderen
  2. Oei, jammer voor Kyara en voor jou dat je haar vormsel moest missen. Tantpis zoals je zelf zegt, maar je was er tenminste met je gedachten bij. Misschien nog meer zelfs dan sommige die wel aanwezig waren. Sorry, maar m'n hart ligt misschien weer te veel op mijn tong, euh ... in m'n vingers.
    Ah ja, het is al na middernacht. De vampieren zijn al weg zeker? Geef me dus maar gerust je angst, ik neem wel over. Voor de rest lees ik dat het op suite 323 alles goed verloopt. Houden zo! Waar een wil is, is een weg. En WEG zal je zijn maandag. Bereid je al maar voor op je trip naar de overkant van de parking, het wordt een lange rit huiswaarts. Als het met internet niet kan (zie je eigen comment), dan gaan we er toch gewoon zelf naar toe. Morgen dus nog en dagje extra rusten zodat je er helemaal klaar voor bent. Hou je wel taai hé zonder je pijnpomp. Plassen mag je vannacht nog à volonté, en als het echt deugd kan doen, laat gerust een traantje vloeien. Nadien kom je er nog sterker uit! Zeg, moet je die buikband dag en nacht aanhouden? Hopelijk kan je daar toch een beetje mee slapen. Is dat in vervanging van de middeleeuwse ...gordel? En nog iets, Luc zal wel uit zijn sloffen schieten, wees daar maar zeker van! Nog geen second aan getwijfeld, en jij ook niet!!! Daar kan geen enkele verpleger tegen op! Moest je dit vannacht nog lezen, nu oogjes toe en snaveltjes dicht. Wel te rusten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad nog midden in de nacht voor de meesten. Toch een 5 tal uurtjes gedut met intervallen. Ik raakte maar niet in slaap, terug 'restless legs'. Nevenverschijnsel,, maar vreselijk ambetant. Gelukkig heb ik geen buur voor t moment, die zou waarschijnlijk zeggen 'Mens lig ne keer stil'. Geen vampieren gezien deze nacht, enkel een zeer behulpzame verpleger. De pijnpomp is nu bijna 20 uur weg en het valt goe mee, ben geen truntje hé. Ik stuur je straks ook nog een mailtje Wilfried. Droom jij nog maar lekker verder. Ik zing wel een slaaplieke. Xxx

      Verwijderen
  3. ziet ge,weer een stapke vooruit.nog 1keer slapen en richting roeselare!thiebe (goed getypt?)ziet er een pietje stek uit he!zo mooi met zijn das,ik vind dat tof.uw stukske taart gaat ge wel krijgen. voor het feest van kyara.ook ne dikke proficiat.vandaag is de papa 89jaar.hij zal in zijn nopjes zijn.nog een fijne zondag en dikke duim.gr ook aan luc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. T is een pietje stek zulle, met al die grote rond hem. We zijn al een reuzestap vooruit. Ook nog een leuke zondag.

      Verwijderen