maandag 18 mei 2015

Hallo terug!

Hallo, het werd tijd om nog eens iets van me te laten horen, denk je niet?

Alles verloopt nog altijd prima, ik voel me goed en iedereen zegt ook dat ik er goed uitzie. Behalve die ambetante verkoudheid waarmee ik enkele dagen opgescheept ben. 's Nachts keelpijn en tijdens de dag hoesten. Daar ben ik niet zo happy mee en mijn buik allerminst. Ik hou hem wel wat in bedwang bij iedere opkomende abrupte luchtverplaatsing, maar het schokeffect doet er geen goed aan. Gelukkig had ik dit 2 weken geleden niet.

Vandaag had ik een afspraak bij de oncologe ivm het verder verloop. Woensdag de 27ste start ik aan mijn 3 laatste chemokuren. Zelfde product, zelfde frequentie, om de 3 weken dus. Nu wordt het aftellen. Mijn haar begint nu juist aan een soort prille lentegroei, het zal snel weer omslaan in vallende herfst-haartjes.
Er wordt ook nog een afspraak geregeld met een prof van het Uz Gent voor bloedafname ivm genetische erfelijkheid.  Hopelijk ben ik geen drager van dat gen.

Gisteren brandde ik mijn eerste 'Dank' kaars in het kapelletje in Meulebeke.  Amaai,  volk dat er daar was! Mei-maand = Mariamaand zal er wel voor iets tussen zitten.

Voila, dat zullen zowat de laatste nieuwtjes zijn.
Nog vele groetjes en hopelijk wat beter weer, nu is 't gene vetten.
Dikke kussen en tot later,
Marleen

6 opmerkingen:

  1. Blij dat je er weer was,begonnen je blog-avonden al te missen. Toch elke dag es piepen,je weet nooit he. Allee,nog 3spurtjes en dan ben je aan de finish. Op naar het einde van je ongeloofelijke (maar flink doorgemaakte)reis. Verzorg die verkoudheid en hopelijk snel over. Vele groetjes en een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja goed hé. De oncologe zei het ook nog, 'Je bent nu over de top'!
      Afdalingen, deze doe ik het liefst. Allez als ze niet TE snel gaan hé.
      Zorgen dat ik de finish niet mis hé. Dikke knuffel!

      Verwijderen
  2. Hola, onze toerist heeft de eindspurt ingezet met een serieuze demarrage!
    Ja, ik begon je ook al te missen (-beginnen?- ik miste je al een tijdje),want dat was toch zo een beetje een gewoonte geworden hé rond middernacht.
    Op het hoesten na klink je op zijn allerminst opgewekt! Lekker gevoel hé!
    Ik krijg er al de kriebels van in mijn buik, ja, zelfs zonder rits-sluitingske. Vanaf woensdag 27/05 dus nog drie maal aan de doping-fles!? Niet te snel hé bij de afdalingen! Aankomen is belangrijker dan winnen.Hou alvast maar je "plaske" klaar voor de eindcontrole. Hopelijk allemaal voor honderd %negatief. En voor je haartjes, geen zorgen maken hoor. Een goeie korte snoei voor de zomer geeft de beste bloei! Laat het gras maar groeien...en vooruit met de geit! Hou je goed en dikke knuffel. Saluukes aan Luc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mis het eigenlijk ook wel om 'te bloggen', maar het moet nog interessant blijven wat ik hier neerpen. Ik kan niet steeds hetzelfde herhalen, of misschien elke dag mijn haar meten en de evolutie hier meedelen. Moest ik wat bijmesten zoals het gazon? Neen, laat het gras maar groeien en we zien wel hé. Saluutjes en misschien raak je s avonds nu wat vroeger in je bed? Dikke kus

      Verwijderen
  3. nog een duwke en je bent er.hopelijk beter weer,zon en ge voelt u stukken beter.vele gr.en tot later.verzorg u .nu kun je al aftellen:3 2 1.daag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de zon? Hoe ziet die er alweer uit? En weer overal zieken. Ik zal moeten opletten als ik volgende woensdag wil starten zodat het aftellen kan beginnen. Dikke knuffel!

      Verwijderen