vrijdag 1 mei 2015

Een brief uit Antwerpen

14:00 uur. Ik ben in blijde verwachting van een toastje. Ik kreeg zopas mij eerste slokje water sinds dinsdag. Waar een mens al content mee is. De professor kwam juist langs. Alles verloopt goed en de  geplande terugkeer naar de West- Vloandres gaat door op maandag.
Ai, de vampieren (zo noemen ze zichzelf) zijn terug. Terug bloedafname door die jongemannen waarvan eerder sprake, ge weet wel 'die mooie ogen'. Straks krijg ik extra bloed toegediend. Ik heb er trouwens al veel gegeven en nu krijg er ne keer terug zè.
Ik heb wat bloedarmoede en de dokter benadrukte nog eens :'Ja mevrouw, je bent een ernstig zieke patiënte en hebt ook een zware operatie achter de rug'. Voetjes terug op de grond, verleden week dacht ik al goed en wel genezen te zijn.
A propos de toastjes met confituur waren waarschijnlijk bereid door Sergio H, zo gesmaakt hebben ze mij.
Straks krijg ik nog bezoek van mijn 2 schetebezen Louis en Emile en de papa en mama natuurlijk. Ik kijk er al naar uit.
Het zien van de 2 kleine snoetjes deed deugd. Ik kreeg terug een mooi kunstwerkje van Louis.
Als avondmaal at ik nog een yoghurtje. Het smaakte, alhoewel ik het beter aan Louis had gegeven.  Het was al teveel. Ik voel me een beetje ongemakkelijk.

Ik ben nu moe en ga terug rusten.
Slaapwel,
Zzzzzzzzzzzzzzzzzz Marleen

6 opmerkingen:

  1. Dag schone slaapster, hoe gaat het er mee? Domme vraag natuurlijk, zoiets vraag je niet aan een flinke meid die juist zo'n zware operatie achter de rug heeft! Natuurlijk is het antwoord goed (typisch West Vlaming hé), maar in feite voel je je nog mottig en slaperig enz.. maar je wil niet zagen. Gelukkig heb je nog je twee vampieren hé. Die hebben duidelijk een oogje op je, of ze houden er ten minste ééntje in het zeil. Raar toch dat vampieren ook bloed geven... join the club?
    Gek toch dat een glaasje water zo lekker kan zijn! En dan de toastjes van Sergio er bij. Ik wist het dat je op reis steeds voor de beste hotelsuites zou kiezen met de nodige verzorging à la carte! Haal er de max uit!
    Louis en Emile op bezoek! Super voor jou, je dag kan niet meer stuk. Knuffelen maar! Ga nu maar lekker slapen met je eigen knuffelbeer in gedachte. Morgen wordt het weer beter. Slaap wel en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Wilfried. Enerzijds voel ik me goed, qua pijn ofzo. Anderzijds had ik het beter bij water en misschien zelfs geen brood gehouden. Het is me achteraf toch niet goed bevallen. Het zal wel beteren met mijn maag lijk ne rekker.
      Van knuffelen kwam er niet veel in 't ziekenhuis' hoor. Voorzichtig een zoentje aan oma, daar bleef het bij. Ik heb er toch van genoten. Dada, salukes!

      Verwijderen
    2. ja marleen ge zijt te bewonderen om nu al aan de computer te zitten(tablet)een zuupke water doet deugd zoals een engeltje dat op uw tong piest.en een beetje eten is ook niet alles achteraf,nochtans denkt men grote honger te hebben.geduld,ne dag met te keer.iedere dag wat beter.gr.marleen

      Verwijderen
    3. Ah ja, Marleen ik moet antwoorden hé, anders raak ik te veel achterop. Dan heb ik nog de mailtjes en smsjes ook. Geen spelletjes, daar is geen courage meer voor. En een minimum aan tv.
      Lijk dat ge zegt: geduld! Groetjes

      Verwijderen
  2. Luc en Christine2 mei 2015 om 19:06

    Goed nieuws voor jou maar ook voor Luc en de kinderen dat je weer naar de Vlaanderen komt.Home sweet home en dan na een tijd de echte home.
    Weinig mensen beseffen de inpact van zo'n ingreep. Ik ben wel verrast, maar je doet je best en bent te bewonderen dat je iedere dag toch ons je pro's en contra's meegeeft. De pro's zullen binnenkort de bovenhand halen, daar blijven we voor duimen. We kregen deze week twee maal positieve berichten van kennissen die met de grote K te maken hadden. Jij wordt onze derde! !T is nog niet voor subiet, maar het komt. Rust maar heel veel,laat je maar verwennen, en dat eten, dat komt wel . Slaapwel en tot binnenkort ( A propos, ik heb de weg gevonden vind ik van mezelf op die blog van jou....) Bye

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is prima nieuws van die andere kennissen ook! Ge ziet wel er is al heel wat veranderd. In onze heel dichte familiekring moesten we al 5 personen afgeven. Misschien en ik vermoed van wel ben ik nu de eerste die het haal. Dit geeft me een dubbel gevoel. Vele groetjes

      Verwijderen