woensdag 18 februari 2015

En de gong gaat....

De strijd is begonnen!
Hallo, lieve blog-volgers. Op het ogenblik dat ik hieraan begin neer te pennen is mijn eerste cocktail al goed halfweg. Er zijn eerst heel wat voorbereidingen. Een infuus werd geplaatst en verbonden met de catheter. Via deze weg werd bloed afgenomen. Ik kreeg eerst 2 pilletjes te slikken en dan werden er nog 2 verschillende baxtertjes toegediend.  Dit alles tegen de misselijkheid of allergische reacties.  Omstreeks 10 uur werd de "taxol" gestart,  het 1ste kwartier bleef er iemand om te zien of ik niet onmiddellijk negatief reageerde. Niet dus, gelukkig! Om het kwartier werd mijn bloeddruk, pols en zuurstof gecontroleerd. Steeds prima.
Na 3 uur taxol werd er gedurende een kwartiertje gespoeld vooraleer aan de 2de cocktail te starten. Die moest 2 uur blijven lopen (hing af van de hoeveelheid medicatie)
Daarna terug een 20-tal minuutjes spoelen. Vervolgens het poortje spoelen en dit vullen met bloedverdunner tegen de klonters. Zo dat was het dagverloop en zal dit telkens weer herhalen. Om 16.30 was alles voorbij en konden we terug huiswaarts. Afspraak binnen 3 weken.
Mag ik hier niet vergeten te vernoemen... een pluim voor het personeel, voor alle uitleg en begeleiding die ik er kreeg.

En nu nog het aller belangrijkste ... ik heb mij in de laatste week nog zo goed niet gevoeld als nu. Mijn koorts is volledig weg, mijn stem klinkt terug normaal (goed hé). Nog niet ziek.  Sst.. geen slapende honden wakker maken, maar wat voorbij is, is voorbij.
Tot slot plaats ik hier nog een selfie van mijn hand, of hoe noem ik dat. Sinds jaar en dag heb ik een zwak voor juwelen en verander die regelmatig.  Zie mijn nieuwste aanwinst. Zou dit iets zijn om een nieuwe rage te lanceren na de loombandjes of niet?
Vele groetjes,
Marleen XXX
 

2 opmerkingen:

  1. Flink de dag doorgebracht. Maar die rage rond je pols moet je niet te lang volgen, eens je reeks afgewerkt verdien je een veel mooiere ! Vindt je ook niet? Groetjes😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk wel hé! We zullen wel zien, niet dat er gebrek aan heb hoor. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen