woensdag 29 april 2015

Debulking

Goede morgen.
Het is nu half zeven. Ik lig al een tijdje wakker hoor en ga straks nog efkens een douche pakken. De volgende dagen zal dat niet lukken. Ik heb wat hazenslaapjes gedaan. Nu heb ik honger en hoofdpijn. Aan mijn avondmaal of hoe je het ook kon noemen ben ik niet meer geweest. Na die bijna  (de laatste 2 dl konden er echt niet meer bij)  2 flessen Moviprep kon je me maar bekoren met gewoon water, niet meer, niet minder.
Ik ben bang voor wat straks komen zal. Ik hoop dat ze me goed nieuws kunnen meedelen als ik terug aanspreekbaar ben deze namiddag of eerder avond.

Gisterenavond en deze  morgen kreeg ik nog tal van mailtjes en smsjes. Ik ben ontroerd en heb wat traantjes gelaten. Ik voel me emotioneel ook heel zwak momenteel. Het is ook te begrijpen waarschijnlijk.
Het is nu 10.00 uur. 2 assistenten zijn al langs geweest en hebben me overtuigd dat prof Tjalma een uitstekend chirurg is. Ondertussen kwam die ook langs. Normaal gezien komen ze me rond de middag halen voor de voorbereidingen en hij denkt effectief de insnijding (zo noemt hij het) te starten rond 13.00 uur.
Het is mogelijk dat ik deze avond niet terug op mijn kamer kom. Dus zal ik dit bericht al posten. In het beste geval, volgt er nog een kleine update.

Het zijn lange, bange uren en vooral voor Luc straks. Ik heb met hem te doen. Het zal ook voor jullie extra spanning bijbrengen vermoed ik. Zet jullie radio maar keihard en zing mee uit volle borst, dan kan ik misschien ook wat meegenieten.

Tot zo spoedig mogelijk en een kushand vanuit Antwerpen 't stad. Opvangen!

XXX














De olifantjes, deze namiddag zullen ze toch een roze kleur krijgen!



6 opmerkingen:

  1. Christine en Luc29 april 2015 om 13:52

    We zijn er....want het is nu bezig vermoed ik . Tot straks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt druk op 't internet richting Antwerpen. Iedereen van het blog zal er zijn voor Marleen! Hou je sterk hé en tot later. Je kaarsje brandt rustig verder. Luc, jij ook hé, hou je sterk man (De man). Het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou alle volgers via deze weg laten weten dat de operatie goed verlopen is!
    Groetjes, Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een glimlach en wat zonneschijn laten alle zorgen gauw verdwijnen.
      Hopelijk gaat voor je mama EN je papa de zon weer heel snel schijnen. Ik wens haar een spoedig herstel, en dat ze maar vlug weer van die lekkere wafeltjes kan bakken.
      Bedankt om het goede nieuws te laten weten. Keigoed!

      Verwijderen
  4. Oooh super! Dat is goed nieuws! We zijn heel blij dat te horen. Vele groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kristien Verhaeghe23 april 2023 om 19:45

    Ik ben op 24 maart ook pas om 21.30u op mijn kamer geraakt. Blij dat alle chirurgen alles zo duidelijk vooraf uitgelegd hebben. Dat stelde mij gerust. Dat douchen heb ik gelukkig ook vooraf gedaan. Ik heb pas dit weekend 22/04 voor het eerst weer eens kunnen douchen. Anders was het telkens behelpen aan de lavabo en haar laten wassen aan de wasbak door manlief. Een hele verademing om eindelijk eens opnieuw te kunnen douchen.

    BeantwoordenVerwijderen