dinsdag 21 april 2015

Gewoon goed of Super goed?

Het was me weer het dagje vandaag. Zoals gisteren gemeld, moest is terug onder de scanner deze morgen. Jaja, een kruisje meer of minder is van belang, dat zal die verpleger wel geweten hebben. Ik beloofde hem bij aankomst nog billenklets, maar ik heb hem daarna niet meer gezien,
Andere verpleger dus vandaag. En nu moest de naald met contraststof gewoon via de arm ipv de port-a-cath. Dit is veel te omslachtig en zou de moeite niet lonen. Een Ct-scan duurt trouwens maar enkele minuutjes. En ja, de verpleger prikte de ader aan. Velen weten dat ik niet de makkelijkste aders heb, niettegenstaande dat ik al meer dan 80 bloedgiftes op mijn palmares heb. 'Oei, dat gaat een blauwe plek worden' 'Ik had de ader niet'. Waar ken ik dat nog van? 'Ik blijf bij je als de contraststof wordt ingespoten'. Dat is ook de eerste keer dacht ik nog. 'Doet het pijn?' 'Euh, neen' 'Nu wel zeker?' 'Ja! '.  En hij maar manipuleren rond de plaats van het kwaad. Dat komt niet goed, dat had ik toen al wel begrepen. 'Sorry, sorry, ik zal die arm wat masseren' 
Resultaat, een massa contraststof buiten de ader, een arm als een ballon en een tube hirudoid mee naar huis. Ja, kan gebeuren hé.
Rond de middag verwacht ik telefoontje van dr Watty. Half drie, nog niks gehoord. Ik bel zelf, misschien is de scan toch wel mislukt. Neen, zegt ze enkel goed nieuws, maar ze wil de resultaten nog eens bespreken met de oncologe en de radioloog. Rond half vier belt ze me terug op. De resultaten zijn verbluffend.  Op de scan van vandaag en gisteren is er niks meer van kanker te bespeuren. Alles ziet er perfect normaal uit. En nog de bloedwaarden ... de tumormarkers waren in februari bijna 4000, wat zeer hoog is en nu 18, wat perfect normaal is (beneden de 35). Het lijkt wel een wonder!
Mijn lichaam had dus een extra positieve respons op de chemo. De operatie waar ze blijkbaar eerst 6 uur voor gerekend hadden, zal nu heel wat minder zijn en het herstel navenant.
Joepie, yeh, mag ik nu al een dansje plaatsen?
Bedankt voor jullie kaarsjes hé. Nog niet wegbergen, ze zijn van groot belang nog!

Ik was er wel vroeg bij hé vandaag, maar kon het niet laten het goeie nieuws zo vlug te melden.

Zeg, vele groetjes,  vele kusjes, vele knuffels en vele ....

Marleen

14 opmerkingen:

  1. Wilfried en Rita21 april 2015 om 16:42

    Joepie zulk goed nieuws hadden we niet durven dromen, maar het mag wel
    na al het negatieve van nu voort positief zijn. En we zullen niet wachten om
    te klinken op een jarige wij komen met een fles champagne als je terug thuis bent en we klinken dan dat er de stukken van af vliegen. hahaha
    vele groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben er hier ook hoor, we zullen ze koel zetten. Nog eerst wachten tot alles achter de rug is. En dan klinken en nog zoveel keer herhalen.

      Verwijderen
  2. YOUPEE! Ja, jij bent er vroeg bij, maar ik ook hoor want ik was benieuwd naar het nieuws van vandaag! Kon dus niet wachten tot middernacht...haha!
    Vandaag is thuisblijvertjesdag en genieten op terras. Waw, die foto spreekt boekdelen. Niet meer normaal toch zo'n arm! Enfin, hopelijk niet te veel last van, en het andere super nieuws zal de pijn misschien een klein beetje verzachten. Die extra positieve respons van je lichaam zal wel te maken hebben met positieve ingesteldheid om die K-ziekte te bestrijden. Ze (de K-z) krijgt me niet klein! Marleen, ik ben echt blij voor jou. Ik zou zeggen drink er eentje op, maar dat mag misschien nog niet. Houden we voor later dan. Nog een leuke namiddag verder en geniet maar met volle teugen. Ik ga ook terug in het zonnetje maar uit de wind...zalig!
    Tot slot nog vele, vele, ja héél VELE ...van alles wat! Doei.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen pijn meer hoor in die arm, hij lijkt wel een waterballon, maar ik kan er niet mee gooien. Ben toch een specialleke hé. T Moet zijn dat ze me hier nog nodig hebben. Pas op, k ben nog niet genezen hé, maar t kan niet anders nu.

      Verwijderen
  3. mo vint toch zo nen arm.. ze zouden toch beter moeten weten pfff
    maar zo'n SUPER GOEIE NIEUWS verzacht toch de pijn zekers.. :-)
    niet te geloven van 4000 naar 18 tumormarkers : wat heb jij dat goed gedaan, jij bent inderdaad een specialleke en de bewijzen zijn er !
    Geen twijfels meer, genezen moet en zal je.. dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijne moraal heeft nen boost gekregen hoor. Ik kan weer dromen!
    Dikke knuffel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh! Zo'n arm! Wat een geklungel moet dat niet zijn geweest? 1000 x foei voor hij die je dit heeft aangedaan.

    Maar ondanks de arm, fantastisch goed nieuws! Ben supercontent voor jou.

    Zoen en knuffel

    KB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diene arm is al vergeten, nog zichtbaar, maar geen pijn.
      Dit wordt overtroffen door de euforie van de resultaten. We genieten daarvan nu.
      Dikke knuffel!

      Verwijderen
  6. Amaai!! Wat een super goed nieuws is dat!!! Gewoonweg schitterend!!
    Ben zo blij voor jullie. In de eerste plaats voor jou,maar ook voor je ganse familie ! Dikke zoen marleentje. Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dikke zoen ontvangen en er een per postduif terug naar Lichtervelde.
      Ja, super fantastisch hé.

      Verwijderen
  7. Het doet zo'n plezier om dit te lezen : de resultaten waren 'verbluffend'. Af en toe een (half) mirakel kan geen kwaad hé. Ik kan ervan meespreken. Vele groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We prijzen ons gelukkig hé Gino met zo'n wonder. Onze tijd is er nog niet, ze zullen ons nog te veel nodig hebben. Mijn hoop om jou en de collega's terug te vervoegen is terug reëel. Ik kan terug dromen nu.
      Dikke knuffel! Deze hebben we verdiend.

      Verwijderen
  8. super goed nieuws!! wat ben ik blij dit te horen ! zoals ik zeg alles komt goed! dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja alles komt goed! En daar heb jij ook enkele kaarsen en duimen toe bijgedragen. Dank u wel en dikke knuffel terug!

      Verwijderen