maandag 6 april 2015

Eindelijk

Super! Het is eindelijk gelukt, terug allen eens samen krijgen.  Het leek wel een eeuwigheid geleden. Het scheelde geen haar of het viel weer in duigen. Gisteren moest Thiebe opeens overgeven en had hij een wat verhoogde temperatuur. Valerie durfde het haast niet te vertellen.  Maar allez, ik heb ervan genoten, al was ik nog niet volledig zoals ik verwacht had. Zeer slechte nacht gehad, bijgevolg ... moe en slappe benen. Moet je weten, anders ben ik zo stijf als een plank.
Geen geknuffel met de kleintjes, wel van een lieve lach op hun snoetje kunnen genieten.  Louis had reeds in de auto tussen 'en we zijn er bijna, maar ....', gezegd: 'Ik denk dat oma zal blij zijn als ze me ziet'. Waarop Evelien: 'Ik ben er zeker van!'
Natuurlijk,  die kleintjes, alles zo onschuldig, alles zo gemeend, die peppen me terug op. Morgen komt hij terug, dus geen tijd voor gepieker of andere negatieve impulsen. Gewoon genieten en spelletjes spelen hé of indien het weer het toelaat een uitstapje naar een kinderboerderij of zo.
Ik betrap er mij op dat ik het woord 'genieten' nu meer dan ooit tevoren gebruik. Toch erg vind ik van mezelf. Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van een dame die in het verleden ook te kampen had met de K-ziekte en die vertelde dat juist die ziekte haar leven verzilverd heeft. Mooi gezegd toch?

En ... Louistje heeft alle paaseitjes alleen mogen zoeken, maar niet alleen opeten hoor. Hij zou wel willen zulle. Ik post nog wel eens ne foto van zijn zoektocht.

Ik voel aan mijne groten teen dat ik morgen beter zal zijn en zal .... genieten!
Vele groetjes,
Marleen

5 opmerkingen:

  1. Euh... die slechte nacht... dat was misschien door de stress voor de volgende etappe op je reis. Al die hoop dat het voor vandaag (maandag) allemaal goed zou verlopen! Blij te lezen dat het dan toch gelukt is! Super cool voor jou. Even de slappe beentjes opzij leggen (zoals in het liedje foxie foxtrot...) en er voor gaan: genieten, genieten en nog méér genieten van het moment. Ik ben al benieuwd naar de foto('s). Mooie chocolademondjes gekiekt? Ik kan het me al voorstellen. Vannacht dus minder denken aan morgen, lekker goed slapen en dan ben je er morgen weer helemaal klaar voor. Weet je dat ik me zelf een beetje op reis voel op dit ogenblik... iedere dag benieuwd naar morgen! Leuk hoe je dat allemaal uit je pen kan laten vloeien... kon ik dat ook maar! Enfin, ik broebel maar wat, maar weet dat het gemeend is. Ik wens je voor morgen met de kleine Louis een SUPER LEUKE DAG! Tot morgen dan... slaap wel Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie ze, ik kan weer niet slapen. Jij kan wel goed schrijven. Je moet je niet onderschatten zulle. Geen chocolademondjes op de gevoelige plaat, jammer hé.
      Goeie nacht!

      Verwijderen
    2. Hélaba... noâ joen bedde en dak joe nie mjè zie njè vannacht! Slapwel. Mak moâ daj fit ziet morn voe dat spellegie mè Louis!

      Verwijderen
    3. Ja pa, heb ik gedaan. Straks naar Oostkamp ....

      Verwijderen
    4. Bedankt voor je kaartje Wilfried. Leuke (op) kikker!

      Verwijderen