zaterdag 11 april 2015

Voordelen

Het is nu reeds een goeie 2 maand dat ik er weet van heb dat er hier iets vanbinnen in mijn lijf woekert dat me wil vernietigen. Wees gerust, ik laat dit niet zomaar gebeuren. Dan kennen ze me nog niet.
Maar daarnaast heb ik al enkele voordelen aan de K-ziekte ontdekt,  zal ik ze efkens opsommen?
Ten eerste: Kijk ik heb zopas mijn haar gewassen en dat staat daar nu te drogen op een soort rekje. Geen verkrampte armen meer in de lucht om de haardroger zijn werk te laten doen, geen weerbarstige haren meer en ... morgen een perfect zondags kapsel. Dat kunnen jullie niet hé.
Ten tweede: Ik mag enkel en alleen doen en eten waar ik zin in heb. Nog nooit van zijn leven meegemaakt.
Ten derde: 's Morgens hoef ik geen wekker te zetten om op tijd op het werk te zijn. Ik kan al mijn boodschappen plannen op het ogenblik dat het in de winkel kalm is (wat trouwens aangewezen wordt)
Ten vierde: Er staat hier regelmatig een nieuw boeketje (zoals vandaag nog). Ik word te veel verwend met lekkere paaseitjes, ontving al talrijke lieve kaartjes enz....
MAAR last but not least: Ik zal aan dit avontuur een volledig andere kijk op het leven erop na houden. Ik kreeg van jullie al zoveel mooie en lieve smsjes, mails, echt gemeende dikke knuffels .... het raakt me diep. Bij sommigen onder jullie had ik echt niet verwacht dat er onder die ruwe bolster zo'n zachte pit schuil hield. Jullie doen me soms wel eens naar een zakdoekje grijpen. Ge weet wel die tissue-doos die ik daar eens gemaakt heb, staat binnen handbereik. Zoveel mensen die om me geven en dat nu pas te beseffen, dat is zeker de moeite om ervoor te gaan. In deze omstandigheden leer je wel de echte aard van het beestje kennen. Om deze reden probeer ik hier elke dag toch iets neer te pennen. Ik wil jullie niet verliezen en hiermee alle contact  blijven onderhouden.

Ja, Thiebeke is hier geweest vandaag en zal morgen mijn zondag extra zonnig maken en dat zal dan het verhaal voor morgen worden.
To be continued ....

Ik wens jullie morgen eveneens een "zonnige" zondag!
Marleen

4 opmerkingen:

  1. goed gezegd of ttz neergepend, maar zo kennen we jou hé :-)
    en ook zoals altijd weer mij spontaan laten lachen bij 't lezen van je wasbeurt, om daarna ook nog een traantje weg te pinken...
    Marleentje de moed niet verliezen, steun, steun, steun xx
    we houden van je en je zag er goed uit, jammer dat de namiddag zo voorbij was. 'k ben blij dat ik je es goed kon vastpakken, heb er evenveel deugd van gehad.
    We horen en zien elkaar nog
    tot later . groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de bedoeling dat ik een glimlach tevoorschijn kan toveren hé. Ik wil niet herinnerd worden als een zeurkous zulle, maar als een lachtante. Bedankt nog ne keer voor je romantisch boeket hé. Het straalt jou uit. Ik zal er goed voor zorgen.
      Nog een dikke knuffel!

      Verwijderen
  2. Aha, taaie tante, zo kennen we jou hé! Niet plooien, vooral niet als jij je tanden er in zet! Doe maar zo verder, maar niet te veel ronddwarrelen he 's nachts! Denk aan je nachtrust. Een korte massage met olie (lavendel van Kneipp bv-Kruidvat) kan helpen om je "restless leggs" in toom te houden. Zeer ontspannend en zo raak je weer makkelijker in slaap.
    Ah ja, als mijn verkoudheid beter is, kom ik misschien wel eens een je mooi kapsel passen. Ik wil graag eens weten hoe ik daar mee zou staan. Het zal zeker niet zo mooi zijn als op jou kopke. Je ziet er stralend uit en altijd mooi "gekapt"! En 't is nog gemakkelijk ook voor op reis... gezellig genieten op terras terwijl je pluimen drogen op het rekje. Nog geen zo'n "kopsteun" om je haartjes op te zetten? Dan blijft het kapsel mooi in de vorm.
    En euh , nog iets... "enkel eten en doen waar je zin in hebt"... je wordt nog een verwend nest (alsof je dat nog niet bent met Luc...haha!)! Maar ik geloof dat het ventje ook wel verwend wordt hé! Doe hem zeker eens de groetjes. Ik kijk al uit naar je verhaaltje over/met Thiebeke van morgen. Als ik de weerman goed begrepen heb, zit er veel kans in dat de zon van de partij zal ziijn. Je wordt nog bruiner dan bruin (overal...?).Extra genieten dus.Tot morgen en maak er een fijne zondag van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah Wilfried, goeie tip die massage. Kom maar ne keer af als de valling over is. Maar, hetgeen hier op mijn kopke staat, blijft erop hoor. Enkel Luc kan me volledig naakt aanschouwen. Mijne knikker is veel te preuts. Bruin zal ik niet worden, want ik moet een sunblok gebruiken.
      Geniet van jullie zondag! Groetjes

      Verwijderen