dinsdag 28 april 2015

The day before ...

Hallo, hier lig ik dan zé. Eens de doolhof uitgeraakt, bestemming bereikt. Ik kreeg suite 323 toegewezen. A room with a view. Rechts zie ik 2 olifanten. Neen, geen roze! En denk nu ook niet dat ze me in de zoo zullen behandelen hé. Het is een rode met bloemetjes en een witte met blauwe oren of zo.
Zopas kreeg ik mijn eerste lunch op sterrenniveau: een klare bouillon en 2 flesjes energiedrank (vanille en chocolade). Gedaan met de wafelkes, gedaan met eten waar ik zin in heb. Het spel begint.
Ondertussen half vijf in de namiddag... wat gebeurde er tot nu toe? Nog niet veel, ik vraag me af waarom ik hier zo vroeg moest zijn. Mijn bloeddruk, saturatie en temperatuur werden genomen. Daarstraks heb ik ook veiligheidshalve de bloedafname van een stagiair met mooie ogen omzeild. Ik hoorde de verpleger vragen: 'wil jij het doen?'. Twee jonge kerels langs weerszijden op mijn bedrand, toch aan 't dromen zeker? Neen, ik maakte hen duidelijk dat de rechter misschien nog niet volledig hersteld is na de (s)ca(n)tastrofe van verleden week. 'Welke is je beste kant?' Geen van beide dus. De ervaren verpleger heeft het klusje dan maar geklaard. Jammer voor de mooie ogen? Gelukkig voor mijn arm!

Ondertussen kreeg ik 2 liter Moviprep om naar binnen te werken. Darmspoeling. Bah! De helft is al binnen.
17.00 uur. De anesthesiste is juist langs geweest om te zien welk vlees ze morgen in de kuip heeft. Ik krijg in elk geval epidurale met een pijnpomp.
Mijn diner is er ook al, idem als deze middag,  maar nu aardbeien en chocolade.

Volgens de eerste berichten sta ik morgen 3de in de rij. Mss horen jullie me toch nog dan.

19.15 uur. Professor Tjalma is juist langs geweest. Minstens  een uur heeft hij hier naast mijn bed gezeten en alles goed overlopen, alle mogelijke scenario's. Mijn courage is terug wat gezakt. De operatie wordt toch nog geschat op 4 tot 6 à 7 uur. Een zware dobber dus.
Ik ga er niet verder over uitweiden,  misschien achteraf nog wel.
Gelukkig heb ik zo'n sterke vriendengroep achter mij. De kaarsjes en duimen zullen hun best moeten doen.
Het zal waarschijnlijk toch rond 12.00 draaien vooraleer ze er aan beginnen. Hij start niet met de ingreep zonder voldoende personeel om hem bij te staan. Ik laat zo rap mogelijk iets weten.

Zo, ik zal hier maar afsluiten en proberen mijn zinnen wat te verzetten.
A propos, ik heb vanavond nog enkele mailtjes gekregen en beantwoord.  Om een of andere reden lukt het mij niet om uitgaande mails te versturen. Mijn antwoord is klaar, maar nog niet onderweg.  File waarschijnlijk, zoals deze morgen!

Vele, vele groetjes en kusjes en dikke knuffels!
Marleen

8 opmerkingen:

  1. Stel het wel morgen,de kaars en duimen staan voor je klaar. Dikke kus en hopelijk een goede nachtrust.xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Petra, ik heb heb de kaarshouder ontworpen door een nog te ontdekken kunstenaar gezien hoor. Met zoveel kaarsjes moet het goed komen! XXX

      Verwijderen
  2. Het thuisfront leeft vol spanning met je mee... We wijken in gedachten geen seconde van je zijde!
    We stellen nu alle vertrouwen in de professor en zijn team! Ik hoop dat hij je niet te bang gemaakt heeft.
    Fingers crossed! Al best dat het morgen een halve werkdag is voor mij! Zou nogal een zicht zijn...
    Dikke knuffel xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, na de ingreep zal één van de chirurgen bellen naar pa om te vertellen hoe het verlopen is. Hij zal dan onmiddellijk naar jullie bellen, zal toch al in de namiddag zijn.
      Slaapwel en dikke knuffel aan allemaal!

      Verwijderen
  3. Dag Marleen, jawadde, ne ganse boterham hé je bericht van vandaag. Je had natuurlijk wel veel te melden, en je weet dat we je op de voet volgen. Wat lees ik daar, "vanille-chocolade en aardbeien"!? Duidelijk een vier-sterren maaltijd. Maar die "Moviprep" was er duidelijk te veel aan maar dat hoort nu eenmaal bij het "spel".. Binnen enkele dagen betere kost thuis.
    Jammer dat je toch niet kon genieten van die twee jonge acteurs naast je op bed. Maar ik begrijp je hé, een beetje ervaring kan geen kwaad.
    En morgen dan de grote dag. Professor Tjalma (bijnaam voor professor Gobeleyn?) en het volledige team zullen er klaar voor zijn. Goed dat je op de derde plaats (brons) staat, want dan is het team ook nog goed fris! Probeer je intussen maar nog een beetje te ontspannen (met die olifantjes in zicht zal dat wel lukken) en dan vlug onder de dekens! Moest ik kunnen, ik kom een wiegeliedje zingen, maar dat zou misschien meer kwaad dan goed doen...je zal het dus moeten doen met een nachtzoentje. Slaap wel en hou je taai tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vlgs ik hem begrepen heb, zijn deze ervoor niet voor hem. Het is normaal zijn operatiedag niet. Hij zou ze van zaal willen verplaatsen, maar moet nog voldoende personeel voor voldoende uren hebben. Hij komt morgen voormiddag nog eens langs. We zullen zien.
      Ipv schaapjes zal ik olifantjes tellen straks.
      Nog een flinke nachtzoen! !

      Verwijderen
  4. Kristien Verhaeghe23 april 2023 om 19:41

    Van mij was het ook zo, daags voordien alle waarden controleren en dat drankje voor de darmen. Dat kreeg ik moeilijk binnen. Altijd trouwens, heb dat nog moeten doen voor coloscopie. De operatie begon om 12.30u en duurde ook 6u. Na 5 dagen goed gerecupereerd en tijd om naar huis te gaan, ware het niet van de complicaties waardoor ik nog 2,5 weken langer moest blijven. Ondertussen 10 dagen thuis, maar nog 1 gat van drain dat nog niet dicht is. Mijn lange rits is wel al dicht. Ik weet niet of die putjes van de "nietjes" nog zullen verdwijnen, hopelijk wel. De lange lijn zal wel blijven, maar daar kan ik mee leven. Ik herken wel een en ander van wat je beschrijft. De chemo daar heb ik totaal nog geen ervaring mee. Hoop dat ik slechts enkele dagen doodmoe ben en de rest van de tijd telkens beter, tot de volgende chemo. Maar ik zal wel zien. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah hier las ik toch een reactie van jou. Ik ben mijn blog opnieuw aan het lezen. Is jaren geleden. Veel succes met je genezing hé. Grtjs

      Verwijderen