vrijdag 17 april 2015

Emoties

Ik citeer:
Bemoediging

Je maakt een moeilijke periode door
In gedachten leef ik met je mee
Ga ik naast je staan
En sla ik een arm om je heen

Je bent sterker dan je denkt
Alles wat je tot nu toe hebt meegemaakt
Heeft jou gevormd
En stelt jou in staat hier doorheen te komen

Je hebt zoveel mooie eigenschappen
En kwaliteiten
Dit alles helpt jou
Om rechtop te blijven staan

Je bent geliefd
En nu zijn er andere lieve mensen om je heen
Die jou willen helpen
Je hoeft het niet alleen te doen

Ook al is het niet gemakkelijk
Ik weet dat jij hier sterker uit zult komen
Je zult van deze ervaring leren
En het zal je rijker maken

Dit is letterlijk de tekst overgenomen van een kaartje dat ik deze morgen ontving van mijn lieve collega's. Zo ontzettend lief!
We ontvingen de post toen we juist vertrekkensklaar waren. Ik opende de envelop dus pas onderweg. De traantjes zaten al klaar, maar kon ik nog net voor het oog van de stoere helft van mijn bed en voor Louis op de achterbank verstoppen. Enkele tellen later passeren we het kapelletje daar op een kruispunt langs de favoriete binnenbaantjes van voornoemde stoere bink. Waarbij hij me simpelweg vertelt: 'kijk mijn kaars brandt ook nog'. Ik had dit aan hem niet toegeschreven en hij had het mij ook niet verklapt, duidelijk een ruwe bolster hé. 
Dat was de spreekwoordelijke druppel die het oog liet overlopen. 

Ben ik nu zo'n emotionele seut? Dat denk ik niet, ik word gewoonweg overstelpt met zoveel liefde terwijl ik het soms moeilijk heb. Af en toe wordt het me eens teveel, maar het doet zo'n deugd. Een enkele keer, zo efkens, denk ik dat je uitverkoren wordt om dit te mogen meemaken.

Zo is' t genoeg voor vandaag voor we opnieuw in hetzelfde straatje belanden.

Lieve groetjes en tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. af en toe mag er wel een traantje vallen en hier is duidelijk een positieve reden voor : zoveel liefde om je heen ! en je ziet nogmaals es hoeveel je wederhelft van je houdt en dat pakt.
    slaapwel en tot morgen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij zou nu waarschijnlijk zeggen moet ge dat daar wel opzetten. Zijn gevoelige kant, die zie je niet vaak, maar als je hem kent ....

      Verwijderen
  2. Ja, de Luc! Je zou het hem niet toegeven hé, de stoere koele (op)-kikker.
    Maar dan wel ééntje met een heel warm hart! En nee Marleen, je bent geen emotionele seut, maar het doet soms goed je traantjes te laten vloeien. Sterk, sterker, sterkst... en ze dan laten rollen! Je ware gevoelens kan je niet blijven onder stoelen of banken steken. Wij weten dat je het moeilijk hebt, en achter die g"r"imlach - lees glimlach- van jou steekt een hoop pijn en verdriet. Maar hou je sterk hé, wij helpen duwen aan de kar, al is het soms bergop. Prettige dag voor morgen en nu slaapwel. Knuffeltje voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen