vrijdag 10 april 2015

Opletten geblazen

Deze middag twaalf uur, de dokter is aan de deur voor mijn bloedafname. Ik voel me prima, dus waarom zorgen maken?  De pittige gehaktballetjes in tomaten/paprikasaus (op vraag van ons grootste kind) en spaghetti waren juist klaar om te verdwijnen in drie hongerige magen. Tegen 13.00 uur fietsje in de autostoel en Louistje in de koffer of omgekeerd en naar t zeetje.
22 graden, geen wind, amaai wat een top dag. Dank u Frank voor het mooi weer, je deed je best. We hebben wat op het strand gezeten, zandmolentje gevuld dat steeds terug leeg liep, "kelpjes" gezocht ... dat heb je met die kleinmannen hé. Daarna wat gewandeld en gefietst (Louis) en de obligatoire tea-room binnengestapt.
Louis en oma waren juist aan het genieten van een reuze pannenkoek en opa van ook iets goudgeel maar dan niet gebakken, wel met een romig laagje of kraagje erbovenop. Mijn gsm rinkelt, de dokter aan de lijn, dit voorspelt niks goed. De witte bloedcellen zijn veel te laag en de neutrofielen staan maar op de helft. Dit betekent geen weerstand momenteel en bij de minste koorts of ziekte symtomen naar t spoed. Dit was toch efkens schrikken, maar ik ben verwittigd hé.
Neutrofielen? Denk niet dat ik geleerde woorden probeer te gebruiken,  ook nog nooit van gehoord. Zijn dat grote of kleine beestjes? Heeft dat pootjes? Straks eens google-man raadplegen.
Allez, die pannenkoek heeft dan toch gesmaakt en Louis trok er zich niets van aan. Hij wilde zelfs niet met de auto naar huis. Jullie wandelen en ik met de fiets, stuurde hij op aan.  Uiteindelijk konden we hem toch overtuigen dat het veel te ver was en dat het ook geen zicht zou zijn zo op de pechstrook van de E40.
Ik ga gewoon extra opletten de eerste dagen en morgen des te meer met Thiebeke. Opa kan ook de pamper verversen hé. Ik heb er vertrouwen in.

Zeg, geniet nog van jullie weekend, zon of geen zon.
Groetjes, Marleen




2 opmerkingen:

  1. Inderdaad, wat het weer betreft, een top dag Marleen. Blij dat je er toch van genoten hebt! Louis ook als ik het zo lees. Veel "kelpjes" mee naar huis? Jammer van het telefoontje, maar zoals je zelf reeds liet weten: een verwittigde vrouw is... Dus Marleen, let extra op bij wat je doet en waar. Bv, wij lopen beide licht verkouden en wachten dus nog een beetje voor een bezoekje. DAT willen we je zeker niet aandoen. Je zal intussen wel al een beetje weten wat kan en mag voor je gezondheid. DOEN dus hé! Nu mag en moet je vooral eerst eens aan jezelf denken, ook al vind je dat moeilijk (niet van je gewoonte hé)! Wees er maar zeker van, ik volg je reis op de voet, en als het moet kom ik persoonlijk eens aan je oren trekken. Keep cool en reis veilig! Geniet nog van het weekend en van je tweede vakantieganger. Geef de pampers inderdaad maar wijselijk aan Luc. Dat zal ook wel de eerste keer niet zijn hé. Voila, saluut en tot een volgende etappe op je lange reis. Liefs, Wilfried.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet je nu aan mijn oren trekken. Weer last van "restless leggs", één van de typische bijwerkingen. Ben nochtans moe genoeg hoor. Enkel opstaan en efkens bezig zijn helpt om terug in te dommelen straks. Liefs terug en slaapwel

      Verwijderen