maandag 13 april 2015

Isolatie

Hoi allemaal.  Ik lig dus in omgekeerde isolatie.  Gewoon nen omgekeerden noemen ze dat hier. Ik ben toch zo averechts niet?  Dit betekent dus dat er gevaar is voor infecties van buitenaf. Het personeel komt hier volledig ingepakt binnen. Iedereen moet ook een masker op die binnenkomt.
Resultaten van mijn bloed heb ik nog niet echt. Het staat nog op 'kweek'.
De dr kwam langs en ik zou moeten blijven tot ik 48 uur koortsvrij ben. En ik die gisteren dacht vlug eens naar de spoed en terug met medicatie of zo.

Die ziekte raakt me wel telkens waar ze het maar het diepste kan. Gisterenmorgen liet ik een traantje omdat Thiebeke niet kon komen. Hij had koorts.  De oppas voor Louis voor donderdag en vrijdag staat ook al op de helling. Als oma voel ik me tekortschieten.

Ik hoop en reken erop om woensdag hier uit te checken.

Vele groetjes, Marleen

13 opmerkingen:

  1. Marleen, deze keer geen middernacht voor een kleine reactie. Ik was te benieuwd te lezen hoe je het stelt in de spoedopname.
    Ai, geen zo'n goed nieuws! Die K-ziekte is inderdaad wel een duiveltje dat toeslaat op je meest kwetsbare momenten. Een traan is maar voor 1% water, de rest zijn gevoelens! Nu en dan een traan is een uitdrukking van gevoelens. Maar je bent een vechter, en winnen zal je! Opgeven staat niet in je woordenboek. Vecht dus niet te veel tegen je gevoelens, maar laat ze nu en dan los.
    Wat de oppas voor donderdag en vrijdag betreft: ik denk dat Luc dat ook wel best aankan. Maak je daar dus nu niet te veel zorgen in, en zoals reeds gezegd in vorig bericht, DENK AAN JEZELF!
    Ga vooral niet denken dat je tekortschiet als oma. Louis is een echte geluksvogel met zo'n lieve oma!
    Oei, ik had nog een leuk mopje over Alzheimer, maar ik ben het vergeten.
    Maar wat we niet vergeten is iedere dag een kaarsje tot je terug thuis bent!
    En nog iets... averechts... ik ken dat niet (meer). Ik wens je een rustige nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Wilfried voor zoveel mooie woorden. Ik ben ook heel blij met het kaarsje. Ik voel de warmte al. T doet deugd. Ik heb momenteel geen koorts meer en hopelijk blijft hij morgen ook achterwege dan kan ik mss woensdag naar huis en kan Louis donderdag toch komen. Voila zé.
      Dikke knuffel!

      Verwijderen
  2. Maar oma toch!
    Laat ons nu eens eerst voor jou zorgen waar we kunnen!
    De handdoeken kregen alvast een wasbeurt ;-)
    En voor de rest blijven we er samen onze 'tanden' in zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ja ik zag dat altijd anders... zoveel mogelijk voor de kleine lieverds zorgen hé! En daar steken ze nu een stokje voor.
      XXXX

      Verwijderen
  3. Spoedig terug beter. Maar we begrijpen je gevoelens wel.
    Tkan pijn doen maar eerst moet je nu weer beter worden.
    Een moeder denkt altijd eerst aan de kinderen en keinkinderen en dan as aan zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent er EEN uit de duizend!😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg jullie gaan me weer doen blèten met al die lieve reacties, smsen en mails die ik vandaag al mocht ontvangen. Weet je met waterige ogen lukt dat niet goed om te typen.
      Petra, dan ben jij die andere uit de duizend.
      Big hug!

      Verwijderen
  5. Hoi Marleen, dat was weer schrikken dat nieuws deze voormiddag.
    Ik hoop met je mee dat je koortsvrij blijft en dat je woensdag naar huis mag.
    Ik zet een kaarsje bij morgenvroeg. Ik ben een weekje met verlof omdat Birde
    morgen bevalt met een keizersnede. Dan ga ik dat prachtige omagevoel van jou nog beter begrijpen. Ik duim dat je straks je schatjes deer mag verwennen.
    Grtjs van een oma in spe aan een suproma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mo hey Carina. Geloof het of niet. Ik lag gisteravond in mijn bed aan jou te denken. En vroeg mij af of dat babytje er nu nog niet was. Ik was van plan een smsje naar Petra te sturen deze morgen.
      Amaai spannend zeg. De eerste traantjes als oma zitten dus al klaar, zij het van blijdschap. Laat iets weten hé, ik ben ook benieuwd.
      Ik ga nu ook duimen, een kaarsje kan ik jammer genoeg niet branden hier. Bereid je maar voor op het oma-virus.

      Verwijderen
  6. Zeker niet denken dat je tekortschiet als oma !!!!! Zeker niet want ik heb al mooie dingen gelezen en gezien. nu maar eens aan jezelf denken, daar zullen de kindjes ook baat bij hebben , want dan wordt je weer beter

    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeh, ik mag morgen voormiddag naar huis. Dus Louis zal donderdag en vrijdag toch kunnen komen. Ben blij hoor.
      Grtjs

      Verwijderen
    2. hey Marleen, wat een goed nieuws dat alles terug ok met je is en dat je naar huis mag :-) ik heb geen woorden om nog meer te zeggen dan de reacties hierboven.. jij bent een bovenste beste ma en oma !!! xxx
      hou je goed dikke knuffel

      Verwijderen
    3. Dikke knuffel terug. Ik ben vandaag juist 37 jaar mama. Ik wordt een ouwedoos hé. Ja, veel lieve reacties hé. Grtjs

      Verwijderen