maandag 20 april 2015

Goed nieuws

Eerst ongelooflijk supergoed nieuws, daarna terug iets getemperd.
Deze morgen dus zoals gepland bloedafname en CT-scan. Ik moest binnen via het dagcentrum oncologie, er wordt dan gemakkelijkshalve gebruik gemaakt van het poortje. Toen ik van de scantafel wipte, vroeg ik nog langs mijn neus weg 'was dit nu enkel de onderbuik?' 'Neen, de volledige buik en de longen' luidde het antwoord.
Rond 10.30 uur eindelijk terug van de scan, nu kunnen ze mij terug verlossen van alle attributen en kunnen we terug naar huis, dacht ik. Eerst nog de resultaten afwachten en dan gaan we je verlossen ... een kwartierke later kwam de dokter langs met het heuglijke nieuws dat er niks meer te zien was op de scan. Amaai, als dat niet super is, ik kon het bijna niet geloven, maar bleef toch nog wat achterdochtig. Met gegronde reden of zou het eerder vrouwelijke intuïtie zijn.
Na de middag zaten we op ons dooie gemak in de wachtzaal gyneacologie te wachten (wat kan je daar anders doen?) op een bevestiging van voorgaande. Dr Watty leek niet zo gelukkig met het protocol van de dienst radiologie. Zij hadden er met name een kruiske over het hoofd gezien en dusdanig de onderbuik niet gescand. Dus morgenvroeg opnieuw kinnekeklop en terug onder de 'schellekesmachine'. De dokter heeft ondertussen nog wel  een echo genomen (zij was ook nieuwsgierig)  en bevestigd dat de tumor sterk gekrompen is. Hij zou volgens de echo nu ongeveer slechts 2, 5 cm zijn. Met die afmeting zou hij bij een gewoon controlebezoek over het hoofd gezien worden. We zijn op goede weg, fantastisch!

Zowiezo mijn arrangement in Antwerpen gaat door. Woensdagvoormiddag onder het mes, weg eierstokken, baarmoeder, klieren, vetschort ... mss stuk darm.  t Zal genoeg zijn zeker, zorg dat er nog iets overblijft hé. Alternatief voor Weightwatchers?

Ik ben blij, supercontent en kan deze vreugde met zovelen delen nu. Maar met de voetjes op de grond blijven en nog niet te vroeg victorie kraaien, er is nog een lange weg te gaan met een moeilijke kasseistrook volgende week.

Alles komt goed!
Blijven duimen hé.




9 opmerkingen:

  1. Stephanie Vandenbroucke, Danny en kids20 april 2015 om 21:02

    Hallo Marleen,
    super goed nieuws!!

    Wij duimen alvast mee en laat dat beestje maar achter in Antwerpen!
    Veel succes, you can do it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank jullie wel, ik heb er alle vertrouwen in nu. Ik was met ons laatste etentje met je pa en ma wat bang dat het het laatste zou zijn samen, maar volgende keer gaan we klinken dat ze allemaal naar ons zien! I can!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plopper de plopper de plop.. ik zit hier bijna te dansen op mijn stoel: super SUPER nieuws! Wat fijn voor jou en Luc (en de kids ook natuurlijk, want die zullen wel meeleven met hun mama - we staan daar soms niet bij stil hé). Dat super gevoel motiveert je wel voor de volgende trip op je reis. Het verre ongekende wordt stilaan een beetje bekender en waarschijnlijk dus ook iets minder beangstigend. Enfin, dat hoop ik een beetje voor jou. En komt er dan toch een steile kasseistrook, je hebt al meer dan dik bewezen "YES YOU CAN"! ( wordt stilaan een cliché-sorry). Maar denk er aan, zoals bij de renners na een lekke band of val, wij staan klaar om je terug op weg te duwen, zelfs bergop! Cross my fingers voor morgen en stel het beter dan goed. Slaap wel en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilfried, ik ben gemotiveerder dan ooit. Binnen 2 weken ongeveer zal ik terug in Roeselare zijn (of eerder). Dan heb ik het zwaarste gehad vermoed ik. Gewoon de koers uitrijden dan, ik moet het podium niet halen hoor.

      Verwijderen
  4. smile smile jiepiejee zo blij met dit super goeie nieuws ! nu op naar de volgende stap... alles komt goed. dikke knufffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zoj hier wel duizend smiley'tjes willen plaatsen, het lukt niet. Vergeet niet dat jullie me hierin flink geholpen hebben XXXXXXXXXXX!

      Verwijderen
    2. hoi Marleen en lucwij reden naar beveren(naar de dochter)en de auto stond thuis bij jullie.ik dacht zou ik eens stoppen en vragen hoe het nieuws is.als we terug kwamen was hij weg of stond hij al binnen.deze morgen de computer aan en het eerste:nieuwsgierig hoe het met jou was.joepie,goei goei nieuws.ja ,de operatie is ook niet te onderschatten,maar u kennende schart(is dat AN?)jij daar ook door he!ben echt blij voor jullie.XXXen gr.marleen.

      Verwijderen
    3. Hangt ervan hoe laat je passeerde. We waren bijna heel de dag (uitgezonderd de afspraken bij de dokter) thuis. Jullie zijn altijd welkom. Bah ja, we zijn ook content natuurlijk. Dit is al een eerste grote stap. Gr

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen